Atgal | Paslaugos Kokybės vertinimo departamentas Švietimo įstaigų priežiūra Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas vertinimas

Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas vertinimas

Išorinio vertinimo tikslas – skatinti mokyklas tobulėti siekiant geresnės ugdymo(si) kokybės ir geresnių mokinių pasiekimų.

Mokyklų veiklos kokybės išorinis vertinimas – formuojamasis mokykloje vykstančių procesų vertinimas, teikiantis informaciją mokyklos veiklai koreguoti ir jos rezultatams gerinti. Išorinis vertinimas remiasi mokyklos atliktu įsivertinimu.

Išorinis vertinimas gali būti:

  • visuminiskai vertinama visa mokyklos veikla;
  • teminis, kai vertinama mokyklos veikla, gilinantis į švietimo ir mokslo ministro nustatytą aktualią temą (problemą, klausimą);
  • rizikos, kai vykdomas mokyklos veiklos rizikos veiksnių identifikavimas, analizė ir veiklos tobulinimo galimybių numatymas.

Visuminis vertinimas vykdomas naudojant 2016 m. patvirtintą 25 rodiklių sistemą, apimančią 4 mokyklos veiklos sritis – rezultatus, ugdymą(si) ir mokinių patirtis, ugdymo(si) aplinkas, lyderystę ir vadybą.

Teminio vertinimo metu nustatyti rodikliai gali būti perstruktūruojami atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro nustatytą probleminį klausimą. Analizuojamos 3 mokyklos veiklos sritys: rezultatai, ugdymas(is) ir mokinių patirtys, lyderystė ir vadyba.

Rizikos vertinimo metu analizuojami 3 mokyklos veiklos sričių (rezultatai, pagalba mokiniui, ugdymo(si) procesas) rodikliai. Lyderystė ir vadyba nėra išskirta kaip atskira sritis, tačiau ji yra labai svarbi (kaip kontekstinė informacija) analizuojant bet kuriuos mokyklos veiklos duomenis, identifikuojant reikšmingus, geresnę mokinių pažangą ir pasiekimus sąlygojančius veiksnius.

Praėjus metams po rizikos vertinimo analizuojami gauti duomenys apie mokyklos veiklos kokybės kaitą ir mokyklos vadovo veiklos vertinimo rezultatus. Praėjus dvejiems metams – organizuojamas pakartotinis  vertinimas. Teigiamas mokyklos veiklos pokytis konstatuojamas, jeigu pakartotinio vertinimo metu aukštesniu lygiu įvertinama daugiau kaip pusė rodiklių.

Vertinimo mokykloje metu daugiausiai dėmesio skiriama ugdymo proceso stebėjimui (tam skiriama ne mažiau kaip 75 procentai vertintojų darbo mokykloje laiko). Pastebėjimai fiksuojami:

Po stebėtos pamokos mokytojui pasakomi ne mažiau kaip 3 stiprieji ir ne daugiau kaip 2 tobulintini pamokos aspektai.

Vertinant mokyklos veiklą naudojami penki vertinimo lygiai.

Mokykla su išorinio vertinimo išvadomis supažindina mokinius ir jų tėvus.

Po vertinimo veiklos tobulinimu rūpinasi mokykla ir jos steigėjas, veiklos tobulinimui pasitelkiami konsultantai.

Agentūra kartu su Švietimo ir mokslo ministerija stebi ir analizuoja mokyklų pažangą ir mokykloms teikiamos pagalbos poveikį po išorinio vertinimo.

 

2025-07-31 Įsakymas Nr. VK-882

Dėl veiklos rizikos išorinio vertinimo  bendrojo ugdymo programas vykdančiose mokyklose 2025 m. II pusmečio tvarkaraščio patvirtinimo

2025-07-07 Įsakymas Nr. V-732
Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2025 m. sausio 8 d. įsakymo Nr. V-4, „Dėl bendrojo ugdymo programos vykdančių mokyklų, kuriose 2025 metais bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas ir pakartotinis vertinimas praėjus dvejiems metams po rizikos išorinio vertinimo, sąrašo patvirtinimo” pakeitimo

2025-01-08 Įsakymas Nr. V-4

Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2025 metais bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas ir pakartotinis vertinimas praėjus dvejiems metams po rizikos išorinio vertinimo, sąrašo patvirtinimo (e-tar.lt)

2024-09-17 Įsakymas Nr. VK-822

Dėl veiklos rizikos išorinio vertinimo, kuris vyks 2024 metų II pusmetį mokyklose, vykdančiose bendrojo ugdymo programas, tvarkaraščio patvirtinimo

2024-05-07 Įsakymas Nr. VK-423

Dėl Veiklos rizikos išorinio vertinimo, kuris vyks 2024 metų I pusmetį mokyklose, vykdančiose bendrojo ugdymo programas, tvarkaraščio patvirtinimo

2024-04-30 Įsakymas Nr. V-481

Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2024 metais bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo (e-tar.lt)

2023-12-22 Įsakymas Nr. VK-838

Dėl švietimo teikėjų (išskyrus aukštąsias mokyklas) veiklos planinių patikrinimų taisyklių patvirtinimo

2023-10-04 Įsakymas Nr. V-1300

Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2023 metų II pusmetį bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo

2023-01-23 Įsakymas Nr. VK-50

Bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2023 metų II ketvirtį bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas, tvarkaraštis

2023-01-11 Įsakymas Nr. VK-15

Bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2023 metų I ketvirtį bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas, tvarkaraštis

2023-01-04 Įsakymas Nr. V-15

V-15 Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos teminio išorinio vertinimo, organizuoja… (e-tar.lt)

2022-05-04 Įsakymas Nr. V-692

V-692 Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, atrankos kriterijų veiklos išoriniam rizikos ve… (e-tar.lt)

2022-02-15 Įsakymas Nr. V-261

V-261 Dėl Bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2022 metų II–III ketvirtį bus atliekamas… (e-tar.lt)

2022-02-09 Įsakymas Nr. V-200

V-200 Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2022 metais bus atliekamas teminis išori… (e-tar.lt)

2021-08-06 Įsakymas Nr. V-1443

Dėl Bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2021 metais bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo

2021-07-26 Įsakymas Nr. V-1383 

Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2021–2022 metais bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas, atrankos kriterijų patvirtinimo

2021-07-09 Įsakymas Nr. V-1254 

Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos teminio išorinio vertinimo, organizuojamo 2021–2022 metais, temos, klausimų ir vertinimo rodiklių nustatymo

2021-06-21 Įsakymas Nr. V-1150  

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. Įsakymo Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (Suvestinė redakcija nuo 2021-06-22)

2019-09-04 Įsakymas Nr. V-981

 Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2019 metų II pusmetį bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo

2019-09-04 Įsakymas Nr. V-980

 Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2019 metų II pusmetį bus atliekamas visuminis išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo

2019-02-15 Įsakymas Nr. V-129

 Dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių mokyklų, kuriose 2019 metų I pusmetį bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas, sąrašo patvirtinimo

2018-12-03 Įsakymas Nr. V-962

 Dėl švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymo nr. ISAK-587 „Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

2018-01-29 Įsakymas Nr. 2V-11

 Dėl Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros direktoriaus 2017 m. lapkričio 8 d. įsakymo nr. 2v-127 „Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2018 metų i pusmetį, tvarkaraščio tvirtinimo“ pakeitimo

 Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2018 metų I pusmetį, tvarkaraštis

2017-11-07 Įsakymas Nr. V-856

 Dėl lietuvos respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. spalio 3 d. įsakymo nr. V-741 „Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2018 metų i pusmetį, sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo

2017-10-03 Įsakymas Nr. V-741

 Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2018 metų i pusmetį, sąrašo patvirtinimo

2017-10-03 Įsakymas Nr. V-742

 Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, atrankos kriterijų 2018 metų I pusmečio išoriniams vertinimams

2017-10-02 Įsakymas Nr. V-734

 Iš dalies pakeistas mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2017 m., sąrašas

2017-05-02 Įsakymas Nr. V-322

 Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių patvirtinimo

2016-12-30 Įsakymas Nr. V-1167

 Dėl švietimo ir mokslo ministro 2007 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. ISAK-587 „Dėl Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

2016-10-17 Įsakymas Nr. V-910

 Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2017 metais, sąrašo patvirtinimo

 Įsakymo priedas. 2017 m. vertinamų mokyklų sąrašas

2016-04-15 Įsakymas Nr. V-340

Dėl mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2016 m. II pusmetį, sąrašo patvirtinimo

 Įsakymo priedas. 2016 m. II pusm. vertinamų mokyklų sąrašas

2016-04-13 Įsakymas Nr. V-321

 Dėl bendrojo ugdymo mokyklų atrankos kriterijų 2016 m. II pusm. išoriniams vertinimams

2015-11-12 Įsakymas Nr. V-1165

Dėl 2016 m. I pusm. vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo

 Įsakymo priedas. 2016 m. I pusm. vertinamų mokyklų sąrašas.

2015-05-11 Įsakymas Nr. V-520

 Dėl 2015 metais vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo

 Įsakymo priedas. 2015 m. vertinamų mokyklų sąrašas

2015-05-11 Įsakymas Nr. V-521

 Dėl bendrojo ugdymo mokyklų atrankos kriterijų 2015 m. išoriniams vertinimams patvirtinimo

2014-09-16 Įsakymas Nr. V-811

 Dėl švietimo ir mokslo ministro 2014 m. liepos 7 d. įsakymo nr. V-596 „Dėl mokyklų vykdančių bendrojo ugdymo programas, kurių veikla bus vertinama 2014 metais, sąrašo patvirtinimo, pakeitimo

2013-03-26 Įsakymas Nr. V-248

 Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. spalio 10 d. įsakymo nr. V-1445 „Dėl 2013 m. vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo

 Įsakymo priedas. 2013 m. vertinamų mokyklų sąrašas.

2012-10-10 Įsakymas Nr. V-1445

 Dėl 2013 metais vertinamų bendrojo ugdymo mokyklų sąrašo patvirtinimo

 Įsakymo priedas. 2013 m. vertinamų mokyklų sąrašas

Išorės vertintojų atranką reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. V-322 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2007 m. birželio 5 d. įsakymo Nr. ISAK-1113 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų veiklos kokybės išorės audito išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklių nauja redakcija.

Išorės vertintojų atranka – objektyvi, skaidri ir atvira procedūra, kurios metu pagal nustatytus reikalavimus viešo konkurso metu atrenkami kandidatai į išorės vertintojus. Konkursai apie išorės vertintojų atranką skelbiami Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (toliau – Agentūra) interneto svetainėje ir (ar) kitose informavimo priemonėse.

Vadovaujantis patvirtintomis Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, veiklos išorinio vertinimo išorės vertintojų atrankos ir atestavimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės), asmuo, pageidaujantis dalyvauti išorės vertintojų atrankoje (toliau – Pretendentas), turi atitikti bendruosius ir specialiuosius reikalavimus:

  • Bendrieji reikalavimai:
  1. turėti aukštąjį išsilavinimą ir pedagogo kvalifikaciją;
  2. turėti ne mažesnę kaip 3 metų pedagoginio ir (ar) vadybinio darbo patirtį mokykloje, vykdančioje bendrojo ugdymo programas (toliau – Mokykloje) per pastaruosius 10 metų;
  3. mokėti vartotojo lygiu dirbti kompiuteriu Microsoft Office programiniu paketu.
  • Specialieji reikalavimai:
  1. išmanyti Mokyklos veiklos įsivertinimą, išorinį vertinimą ir švietimą reglamentuojančius teisės aktus;
  2. suvokti šiuolaikinės pamokos sampratą;
  3. būti motyvuotam išorės vertintojo veiklai;
  4. mokėti apibendrinti, sisteminti, analizuoti informaciją, rengti išvadas ir sklandžiai dėstyti mintis žodžiu ir raštu;
  5. gebėti bendrauti ir bendradarbiauti, būti nepriekaištingos reputacijos, aktyviu komandos nariu ir pasitikėti kitais asmenimis;
  6. gebėti greitai ir veiksmingai organizuoti savo ir kitų darbą;
  7. gebėti priimti objektyvius sprendimus, išlaikant pusiausvyrą tarp emocionalumo ir racionalumo.
  • Pretendentas Agentūrai pateikia motyvuotą prašymą, savo gyvenimo aprašymą, Agentūros direktoriaus nustatytos formos deklaraciją apie nepriekaištingą reputaciją (atitiktis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 33 straipsnio 1 dalies 1 ir 3 punktuose nustatytiems kriterijams, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų vykdymas, Mokyklų veiklos kokybės išorės vertintojų elgesio taisyklių (Aprašo 1 priedas) (toliau – Išorės vertintojų elgesio taisyklės) laikymasis, jei pakartotinai pretenduojama į išorės vertintojus), stebėtos pamokos analizę ir vertinimą.
  • Išorės vertintojų atranką vykdo Mokyklų veiklos išorinio vertinimo išorės vertintojų atrankos komisija (toliau vadinama – Atrankos komisija). Atrankos komisijos darbo reglamentą ir personalinę sudėtį tvirtina Agentūros direktorius.
  • 7–9 asmenų Atrankos komisija sudaroma trejiems metams, įtraukiant ne mažiau kaip po vieną psichologą, bendrojo ugdymo mokyklos ir Agentūros darbuotoją.
  • Atrankos komisija vertina pretendento pateiktus dokumentus ir vertina, ar Pretendentas atitinka bendruosius reikalavimus. Pretendentas, atitinkantis bendruosius reikalavimus, kviečiamas į antrąjį atrankos etapą. Antrajame etape Atrankos komisija vertina, kaip Pretendentas atitinka specialiuosius reikalavimus, numatytus Taisyklių 8 punkte.
  • Atsižvelgdamas į Atrankos komisijos siūlymą dėl pretendento tinkamumo Mokyklos išorinio vertinimo veiklai, pasibaigus Taisyklių 35 punkte nurodytam Atrankos komisijos apskundimo terminui, Agentūros direktorius įsakymu tvirtina kandidatus į išorės vertintojus.

 2024 m. II pusm. vertintos mokyklos, kuriose buvo atliekamas veiklos rizikos išorinis vertinimas

 2024 m. I pusm. vertintos mokyklos, kuriose buvo atliekamas veiklos rizikos išorinis vertinimas

 2024 m. I ketv. vertintos mokyklos, kuriose buvo atliekamas veiklos rizikos išorinis vertinimas

 2023 m. II pusm. vertintos mokyklos, kuriose buvo atliekamas veiklos rizikos išorinis vertinimas

 2023 m. II ketv. vertinamos bendrojo ugdymo mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2023 m. I ketv. vertinamos bendrojo ugdymo mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2022 m. lapkričio mėnesį vertinamos bendrojo ugdymo programas vykdančios mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2022 m. spalio mėnesį vertinamos bendrojo ugdymo programas vykdančios mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2022 m. rugsėjo mėnesį vertinamos bendrojo ugdymo programas vykdančios mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2022 m. birželio ir liepos mėnesiais vertinamos bendrojo ugdymo programas vykdančios mokyklos, gavusios kokybės krepšelį

 2022 m. I pusm. vertinamos mokyklos, kuriose bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas

 2021 m. vertinamos mokyklos, kuriose bus atliekamas veiklos teminis išorinis vertinimas

 2019 m. II pusm. vertinamos mokyklos, kuriose bus atliekamas visuminis išorinis vertinimas

 2019 m. II pusm. vertinamos mokyklos, kuriose bus atliekamas rizikos išorinis vertinimas

 2019 m. I pusm. vertinamos mokyklos

 2018 m. I pusm. vertinamos mokyklos

 2017 m. vertinamos mokyklos

 2016 m. II pusm. vertintos mokyklos

 2016 m. I pusm. vertintos mokyklos

 2015 m. vertinamos mokyklos

 2014 m. vertintos mokyklos

 2013 m. vertintos mokyklos

 2012 m. vertintos mokyklos

 2011 m. vertintos mokyklos

 2010 m. vertintos mokyklos

 2009 m. vertintos mokyklos

 2008 m. vertintos mokyklos

 2007 m. vertintos mokyklos

 

Atnaujinta: 2025-07-31