Meniu
Paieška
Generic selectors
Exact matches only
Ieškoti pavadinimuose
Ieškoti turiny
Post Type Selectors

Prieinamumo nustatymai

Kontrastas

Šrifto dydis

Padidinti / Sumažinti / Atstatyti

Eilutės tarpas

Rašymo tarpas

Papildomi nustatymai

Susitinka tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriai

2025-10-09

Šiandien prasideda Nacionalinės švietimo agentūros (NŠA) organizuojama savivaldybių tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriams skirta konferencija „Kartu esame stiprūs 2025“.  

Dvi dienas truksianti konferencija rengiama kartu su Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių asociacija.

Renginys suburs įvairių sričių specialistus, siekiančius stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą vaiko gerovės srityje. Konferencijos metu patirtimi dalysis įvairių institucijų – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, „Vaikų linijos“, Lietuvos įtraukties švietimo centro, Klaipėdos Litorinos mokyklos ir kitų – atstovai.

Taip pat Nacionalinė švietimo agentūra, stiprindama socialinę partnerystę, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centru.

„Nuo 2019 metų NŠA veikia nacionalinė komisija, kuri teikia išvadas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonių. Komisija laikosi įstatymu nustatyto principo – vidutinės priežiūros priemonė yra kraštutinė priemonė, taikoma tik galutinai išnaudojus savivaldybėje turimas ir (ar) savivaldybei prieinamas priemones. Ši konferencija – tai kol kas vienintelis bendradarbiavimo formatas, tarpinstitucinio koordinatorių kvalifikacijos tobulinimo kontekste,“ – sako NŠA direktoriaus pavaduotojas dr. Renaldas Čiužas.

Konferencijos dalyviai klausysis pranešimų apie aktualijas švietimo pagalbos, socialinių paslaugų, psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos bei įtraukiojo ugdymo srityse. Klaipėdos Litorinos mokykla dalysis elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių vaikų ugdymo patirtimi.

Taip pat vyks diskusijų grupės, kuriose bus aptariama, kaip užtikrinti, kad socialinės paslaugos vaikui ir jo šeimai nebūtų tik formali pagalba, bet realiai keistų gyvenimo situaciją? Ką institucijos galėtų daryti kitaip, kad šeima neprarastų motyvacijos bendradarbiauti? Ką reikėtų keisti, kad įtrauktis nevirstų tik „deklaracija“, bet taptų tikru vaiko potencialo atskleidimu? Kaip galima atpažinti ir reaguoti į vaiko psichikos sveikatos bei priklausomybių rizikas dar ankstyvoje stadijoje bei kaip atpažinti vaikų elgesio ir emocijų sutrikimus mokykloje? Dėmesio bus skirta ir profesiniam augimui – vyks supervizijų sesijos.

Lietuvos savivaldybių tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių kompetencijų stiprinimas  gerina teikiamų kompleksinių paslaugų kokybę vaikui ir šeimai, kuria efektyvesnę švietimo pagalbos sistemą.