Meniu
Paieška
Generic selectors
Exact matches only
Ieškoti pavadinimuose
Ieškoti turiny
Post Type Selectors

Prieinamumo nustatymai

Kontrastas

Šrifto dydis

Padidinti / Sumažinti / Atstatyti

Eilutės tarpas

Rašymo tarpas

Papildomi nustatymai

Per 100 mokyklų išbando 4 bei 8 klasių visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų NMPP užduotis

2025-10-06

Spalio 6-ąją startavo NŠA kartu su regioniniais STEAM centrais organizuojamas 4 bei 8 klasių visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimo (NMPP) užduočių išbandymas. Per dvi savaites užduotis spręs ir savo pasiekimus tikrinsis 8130 mokinių iš 105 šalies mokyklų: kaimiškų, miesto, pradinių, progimnazijų ir ilgųjų gimnazijų. Šių pasitikrinimų metu mokiniai atliks didžiausio jų susidomėjimo ir įsitraukimo sulaukiančias praktinio tyrinėjimo veiklas, spręs testus skaitmeninėje aplinkoje.

Visų išbandyme dalyvaujančių mokyklų prašoma pasidalinti savo įžvalgomis ir taip įsitraukti tobulinant būsimų patikrinimų užduočių modelį. 2026-ųjų pavasarį planuojamas dar vienas užduočių išbandymo etapas, kuriame galimybę dalyvauti turės net 200 šalies mokyklų.

Jei galėtų rinktis, spręstų vien praktines užduotis

Telšių „Kranto“ progimnazijos aštuntokai, atlikę visas užduotis, sakė, kad šios buvo įdomios, ne per daug sudėtingos, o jei galėtų rinktis – visą pasiekimų pasitikrinimui skirtą laiką skirtų praktinėms tyrinėjimo veikloms. Skaitmeninio testo klausimai jiems pasirodė netikėti ir įdomūs, bet praktinė užduotis traukė kur kas labiau. Smalsūs moksleiviai pasakojo, kad panašių užduočių jau yra atlikę pamokų metu, tad gavę priemones užtikrintai ėmėsi tyrėjų vaidmens. Aštuntokai tikino, kad pasitikėjimo savimi užduočių išbandymų metu suteikia ir aktyvus dalyvavimas STEAM centro organizuojamose veiklose.

Užduotis atlikę progimnazijos ketvirtokai vienbalsiai sutarė – tyrinėjimo veikloms reikia daugiau laiko, jiems skirta užduotis įdomi, bet sudėtinga, ne visi ją suspėjo atlikti laiku.

Išbandyti užduotis – smalsu, pasiruošimui reikia komandos susitelkimo

Telšių „Kranto“ progimnazija šią savaitę startuojančiame užduočių išbandyme dalyvavo viena pirmųjų. 4 aštuntokų klases turinčios mokyklos direktorė Irena Daubarienė atvirauja – pasiruošimui reikėjo mokytojų susitelkimo, praktinių užduočių išbandymo kabinetuose pirmadienio rytas prasidėjo itin anksti, o priemones praktinėms užduotims ruošė ir noriai pagalbos ranką tiesę kitų mokomųjų dalykų kolegos. Didelis mokinių srautas reikalauja kruopščiai suplanuoto pasiruošimo.

„Būti pirmiems išbandant užduotis – ir baisu, ir įdomu. Daug ko nežinome: kol mokiniai testuoja užduotis, mes tikrinamės organizavimo, vertinimo procesus. Atvirumas naujovėms, dialogo kultūra yra mūsų mokyklos identiteto dalis, tad ir šias užduotis išbandome vedini smalsumo ir noro kartu tobulinti būsimas užduotis“, – sako I. Daubarienė.

Paklausta, ar mokiniams naujų užduočių išbandymas kelia stresą, mokyklos vadovė tikina – vaikai, kaip ir procese dalyvaujantys mokytojai, žino – šis pasitikrinimas naudingas jiems patiems, tad ir papildomo streso nekelia.

Užduotys ruošiamos ir jų išbandymas organizuojamas įgyvendinant projektą „Galimybių mokykla“

Projektu „Galimybių mokykla“ siekiama prisidėti prie ugdymo kokybės gerinimo. Visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų NMPP 4 bei 8 klasėse leis įvertinti mokinių pasiekimų lygį, numatyti tobulinimosi kryptis. Visi naujo modelio NMPP įgyvendinimo ir išbandymo kaštai dengiami Europos Sąjungos fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis.

Išbandymuose dalyvaujančioms mokykloms suteikiamos priemonės ir medžiagos praktiniams darbams atlikti, dėl pasirengimo sklandžiam užduočių išbandymui mokyklų darbuotojus nuolat konsultuoja regioniniai STEAM centrai.