Pasibaigus pagrindinei brandos egzaminų sesijai, Nacionalinė švietimo agentūra įvertino nustatytus nesąžiningo akademinio elgesio atvejus ir priėmė atitinkamus sprendimus. Iš viso sprendimai dėl pažeidimų laikant pirmas valstybinių brandos egzaminų dalis priimti dėl 25 atvejų.
Pirmos egzaminų dalys, kurias laiko vienuoliktokai, organizuojamos elektroniniu būdu. Egzamino užduotis mokiniai atlieka elektroninėje testavimo sistemoje. Joje automatiškai fiksuojami kiekvieno mokinio atlikti neleistini veiksmai: jei paliekamas testavimo aplinkos langas, bandoma atverti kitus kompiuterio langus, daromos ekrano nuotraukos. Apie tai, kad atlieka neleistiną veiksmą, mokinys yra iš karto perspėjamas. Mokinys gali būti šalinamas iš egzamino arba jo darbas nevertinamas, jei naudojasi draudžiamomis priemonėmis.
Tie atvejai, kai neleistini veiksmai atlikti sistemingai, t. y. daugiau nei keliolika kartų, ir dėl to išties kilo pagrįstų abejonių dėl savarankiškumo atliekant užduotis bei rezultatų objektyvumo, buvo perduoti specialiai Nacionalinės švietimo agentūros sudarytai komisijai.
Pirmos valstybinių brandos egzamino dalies pažeidimų tyrimo komisija nagrinėdama atvejus, kai mokinio elgsena aiškiai rodė siekį pažeisti egzamino atlikimo taisykles, tikrino, ar toks elgesys fiksuotas egzamino vykdymo protokoluose ir vertino, kokį poveikį jis galėjo turėti egzamino rezultatui.
Atsižvelgusi į tai, komisija nusprendė taikyti tris galimas priemones. Jei kandidato netipinė elgsena buvo fiksuota vykdymo protokole, bet tai neturėjo įtakos rezultatui, kandidatui skirtas įspėjimas. Kai sisteminis pažeidimas fiksuotas atliekant tam tikrą užduotį, anuliuojami tos užduoties taškai. Tuo atveju, kai pažeidimai vyko nuosekliai viso egzamino metu, buvo priimtas sprendimas anuliuoti visos užduoties rezultatą, suteikiant galimybę perlaikyti egzaminą pakartotinėje sesijoje.
Visos užduoties rezultatas anuliuotas 7 atvejais, dalis rezultato anuliuota 3 atvejais, įspėjimai skirti 15 atvejų. Išnagrinėti pažeidimų atvejai, nustatyti per pirmas biologijos, matematikos, istorijos ir anglų kalbos egzaminų dalis.
„Galimybės ir sprendimai dėl akademinio mokinių sąžiningumo užtikrinimo svarstomi prieš kiekvieną egzaminų sesiją. Techninių sprendinių yra, tačiau turi būti atsižvelgta ir į savivaldybių, mokyklų galimybes juos taikyti bei švietimo bendruomenės, tėvų nuomonę, ar jie priimtini, – sako Nacionalinės švietimo agentūros vadovas Simonas Šabanovas. – Tačiau pirmiausia turėtume galvoti apie akademinio sąžiningumo ugdymą“.