2025 m. IV ketvirtį ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančiose mokyklose Nacionalinė švietimo agentūra planuoja atlikti veiklos kokybės išorinį vertinimą. Jo tikslas – suteikti pagalbą ugdymo įstaigoms atliekant nuoseklią jų veiklos analizę ir, remiantis gautais įrodymais, pasiūlyti rekomendacijas tobulinant mokyklų veiklos procesus.
Išorinis vertinimas ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas vykdančiose mokyklose bus atliekamas stebint, kaip keičiasi ugdymo filosofija atnaujinus ugdymo turinį, kaip jį sekasi įgyvendinti. Dalyvauti vertinime ugdymo įstaigos atrinktos pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintus atrankos kriterijus; viena iš pagrindinių dalyvavimo išoriniame veiklos vertinime sąlygų – pagal atnaujintas ikimokyklinio ugdymo programas mokykla dirba bent vienerius metus.
Penkiose šalies mokyklose, įgyvendinančiose ikimokyklinio ugdymo programas, išorinis vertinimas vyks šių metų lapkritį-gruodį, o iki 2027 m. vidurio iš viso planuojama peržiūrėti beveik 60 mokyklų veiklos procesus.
Išorinis vertinimas vyks vadovaujantis Mokyklų veiklos kokybės išorinio vertinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu. Mokyklų veiklos kokybės vertinimą atliks atestuoti išorės vertintojai, kurie savo kompetencijas dar iki vertinimų pradžios stiprina mokymuose, organizuojamuose pagal akredituotą programą „Mokyklų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, veiklos vertinimo išorės vertintojų kompetencijų tobulinimas“.
Stebėdami mokyklos veiklą grįžtamąjį ryšį vertintojai teiks mokytojams, mokyklos vadovams, mokyklos steigėjui. Mokyklos lygmeniu aktuali informacija bus pateikiama ir mokinių tėvams (globėjams). Vertinimo ataskaita bus viešai skelbiama mokyklos internetiniame puslapyje.
2025 m. pabaigoje bus formuojama nauja vertintojų grupė, kuri 2026 m. pavasarį turės galimybę dalyvauti mokymuose.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančių mokyklų veiklos išorinis vertinimas yra organizuojamas Nacionalinei švietimo agentūrai įgyvendinant ES projektą „Ikimokyklinio ugdymo turinio kaita“, Nr. 10-014-P-0001.