Šiandien Nacionalinės švietimo agentūros organizuojamus trijų dienų mokymus baigia vertintojai iš lituanistinių mokyklų Airijoje, Ispanijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Latvijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Norvegijoje, Švedijoje ir Vokietijoje.
Mokymuose dalyviai gilinasi į lietuvių kalbos pagal mokėjimo lygius egzaminų vertinimo metodiką tam, kad pagilintų kompetencijas sklandžiai vertinti 10–13 m., 14–17 m. mokinių bei suaugusiųjų kalbėjimo įgūdžius.
Prieš prasidedant mokymams surengta konferencija „Lietuvių kalbos testavimo sistemos kūrimas lituanistinio švietimo įstaigoms: pasiekimai, iššūkiai ir poreikiai“, skirta atstovams iš pasaulio lituanistinių mokyklų bei Lietuvos švietimo įstaigų, dirbančių su užsieniečiais.
Konferencijoje buvo aptartos lituanistinio švietimo aktualijos, lietuvių kalbos testavimo raida, NŠA vykdomo projekto „Kalbėkime Lietuvai“ numatytos sukurti metodinės priemonės, taip pat egzaminų vykdymo gerosios patirtys ir stiprintinos pusės. Pranešėjai pabrėžė, kad lietuvių kalbos testavimo stiprinimas ir lituanistinių mokyklų įsitraukimas yra svarbus ne tik diasporos kalbos išsaugojimui, bet ir užtikrina galimybes mokiniams gyvenamoje užsienio šalyje laikyti lietuvių kalbos kaip užsienio kalbos egzaminą ir pasinaudoti šiuo pranašumu stojant į Lietuvos ir užsienio aukštąsias mokyklas bei pilnavertiškai integruotis Lietuvoje. Taip pat buvo aptartas esminis vertintojo vaidmuo testavimo procese bei vertintojų tinklo plėtros bei jų kompetencijų stiprinimo būtinybė.
Mokymai ir konferencija organizuoti NŠA įgyvendinant projektą „Kalbėkime Lietuvai“.


