Iki šių metų spalio mėnesio šalies mokyklas pasieks daugiau nei 16 tūkst. nešiojamų kompiuterių. Juos kartu su mobiliomis kompiuterinės įrangos spintomis mokykloms nupirko ir perduos Nacionalinė švietimo agentūra.
16258 nešiojami kompiuteriai ir 2089 mobilios kompiuterinės įrangos spintos, kurių bendra vertė siekia 10 mln. eurų, įsigyti projekto „Ugdymo priemonės mokykloms“ lėšomis. Ši įranga bus perduota savivaldybių ir valstybinėms mokykloms, kuriose mokosi daugiau nei 200 mokinių.
Praėjusiais mokslo metais įgyvendinant projektą „Ugdymo priemonės mokykloms“ 521 savivaldybių ir 15 valstybinių mokyklų buvo išdalinta per 16,5 tūkst. naujų kompiuterių, kurie buvo paskirstyti ir išdalinti mokykloms pagal individualų poreikį.
Nacionalinė švietimo agentūra šalies mokykloms perduos 123 kalbų laboratorijos komplektus.
Kalbų laboratorijos tikslas – pakeisti tradicinį kalbų mokymo procesą, kad mokymas(is) taptų modernesnis, patrauklesnis, o mokymuisi naudojama įranga mokiniams suteiktų interaktyvią patirtį.
Vieną kalbų laboratorijos komplektą „SmartClass“ sudaro 15 mokinių ir 1 mokytojui skirtos darbo vietos su ausinėmis bei integruotais mikrofonais. Ši moderni įranga leidžia visai klasei vienu metu aktyviai įsitraukti į pamoką, o mokytojui suteikia galimybę realiu laiku stebėti ir vertinti kiekvieno mokinio pasiekimus.
Naudodamiesi kalbų laboratorijomis pamokose mokiniai ne tik turės galimybę atlikti rašymo ar skaitymo užduotis, bet ir lavinti klausymo bei kalbėjimo įgūdžius. Sistema leis automatizuotai įvertinti mokinių įrašus, tuo tarpu, mokytojai realiu laiku galės klausytis jų darbų ir teikti komentarus.
Kalbų laboratorijų dėka kiekvieno mokinio kalbos vartojimo laikas pailgės nuo vidutinių pusantros minutės iki galimų dvidešimties minučių per pamoką.
Įrengtos kalbų mokymo laboratorijos įgalina dirbti tiek klasėje, tiek nuotoliniu būdu įvairiuose įrenginiuose. Taip pat įvairių dėstomų dalykų pedagogai galės integruoti tarpdisciplinines temas – kalbos mokymas gali būti susietas su istorijos, gamtos mokslų ar kitų dalykų turiniu.
Įvertinus tarptautinę patirtį, pastebima, jog šios laboratorijos kuria pridėtinę vertę kalbų mokymosi procese. Naudojantis šia įranga gerėja mokinių kalbiniai įgūdžiai: mokiniai sparčiau tobulina tarimo ir klausymo gebėjimus, drąsiau kalba tiek pamokose, tiek už klasės ribų, o bendro kalbos mokėjimo pažanga pastebima jau po keturių mėnesių.
Kalbų laboratorijų įranga įsigyta Nacionalinei švietimo agentūrai įgyvendinant projektą „Ugdymo priemonės mokykloms“, finansuojamą Europos Sąjungos fondų investicijų programos (ESF+) lėšomis. Įsigytos įrangos vertė siekia beveik 2 mln. eurų. Šio projekto dėka Lietuvoje žengiamas svarbus žingsnis į priekį, siekiant modernizuoti kalbų mokymo sistemą.