I–IV 8.00-17.00
V 8.00-15.45


Paskambinkite
+370 658 18504



Parašykite
tiesiogiai




Sekite mus


Projektas, padėjęs išdrįsti daugiau: magistrantūros studijos keičia pedagogų kasdienybę

2025-05-23

„Paaugau, sustiprėjau, praplėčiau akiratį“, – taip patirtį projekte apibendrino viena iš dalyvių Liuda Urbonienė, Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos vadovė. Ji – viena iš daugelio mokytojų, pasinaudojusių galimybe nemokamai studijuoti magistrantūroje pagal Nacionalinės švietimo agentūros ir partnerių universitetų vykdomą projektą „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“. Kartu su kolegėmis iš visos Lietuvos ji sako, kad tai – ne tik žinių ir įgūdžių papildymas, bet ir svarbus žingsnis link pokyčių švietime.

Vertingiausia – tikslingos ir aktualios žinios

Visos trys pašnekovės išskiria aiškią studijų struktūrą ir dėstytojų profesionalumą kaip vieną esminių stiprybių. „Dėstytojai ne tik perteikė teorines žinias, bet ir nuoširdžiai domėjosi mūsų patirtimi, atsižvelgė į tai, kad deriname studijas su darbu, skyrė laiko diskusijoms, atsakymams į klausimus. Tai labai padėjo ne tik mokytis, bet ir jaustis įvertintiems“, – dalijosi Vilniaus r. Marijampolio Meilės Lukšienės gimnazijos vadovė Jūratė Adrija Šidlauskienė. Pasidalijusi, kad savo magistro darbą skyrė dirbtinio intelekto taikymui ugdymo procese, ji pridūrė: „Tai, ką išmokau universitete, iš karto galėjau taikyti praktiškai – tiek pamokose, tiek mokytojų bendruomenėje.“ Kita pašnekovė dalijosi: „Visa studijų programa buvo labai tikslingai, metodiškai suplanuota. Viskas vyko apgalvotai, be chaoso, ir tai stipriai prisidėjo prie pozityvios studijų patirties“ (Audronė Stočkuvienė, Rokiškio „Romuvos“ gimnazijos pavaduotoja ugdymui).

Iššūkiai – ne kliūtis, o galimybė augti

Visos kalbintos dalyvės pripažįsta, kad studijuoti dirbant buvo nelengva. „Mokiausi po darbo. Ilgi vakarai, kelionės į paskaitas – tai iššūkis, bet kartu ir privalumas. Buvimas kartu, gyvas bendravimas su dėstytojais ir kolegomis labai motyvavo“, – sako viena iš studenčių (A. Stoškuvienė). Tuo tarpu kita dalyvė pasakoja apie atsisakytas asmenines veiklas ir susikurtą griežtą grafiką: „Visa, kas nebuvo susiję su darbu ar studijomis, tuo laikotarpiu sustojo. Bet tai buvo sąmoningas pasirinkimas – žinojau, kad investuoju į savo ateitį“ (J. A. Šidlauskienė).

Naujos žinios – kasdienėje veikloje

Studijų metu įgytos kompetencijos jau dabar pritaikomos kasdien. A. Stoškuvienė dalijosi: „Dabar rašau projektą visuomenės sveikatos tema – studijose mokėmės rengti projektus, tad šiandien tai – nebe iššūkis, o įrankis.“ Kita patyrusi vadovė pabrėžė, kad studijos praplėtė jos požiūrį į vadybą: „Gavau daug naudos veiklų planavimo, projektų rašymo, laiko ir lyderystės vadybos srityse. Visa tai labai svarbu kasdienėje mokyklos vadovo veikloje“ (L. Urbonienė).

Bendrystė, kuri motyvuoja

Ne mažiau svarbi dalis – bendrystė tarp studentų. Ne viena pašnekovė mini stažuotes užsienyje, kurios ne tik papildė žinias, bet ir paskatino diskutuoti apie švietimo sistemas Europoje. „Stažuotė Bolonijoje buvo labai vertinga – susipažinome su Italijos sistema, įtraukiojo ugdymo organizavimu. Tai įkvėpė mąstyti plačiau“, – prisiminimais dalijosi L. Urbonienė. Drauge praleistas laikas paskaitose ir už jų ribų sukūrė tvarias bendradarbiavimo formas, kurios tęsiamos ir po studijų – vadovai dalijasi metodais, tyrimais bei idėjomis su savo ir aplinkinių mokyklų bendruomenėmis.

Visos pašnekovės vieningai pabrėžia – verta. „Nebijokite. Aš irgi prieš penkerius metus nebūčiau patikėjusi, kad dar kartą sėsiu į auditoriją. Bet tai buvo viena prasmingiausių patirčių“, – sako viena iš dalyvių (A. Stoškuvienė). „Tai – investicija į save, į savo bendruomenę, į visą švietimo sistemą. Jei turite galimybę – naudokitės“, – savimi neabejoti ir būti atviriems galimybėms tobulėti kviečia ir J. A. Šidlauskienė.

Nors šiuo metu registracijos į projekto „Pedagogų kompetencijų stiprinimas nacionalinėse kvalifikacijos tobulinimo programose ir magistrantūros studijose“ magistratūros studijas jau sustabdytos, tačiau galimybės studijuoti visada atviros visuose Lietuvos universitetuose. Taip pat kviečiame pasidomėti ir projekto siūlomomis nacionalinėmis kvalifikacijos tobulinimosi programomis. Daugiau informacijos rasite apsilankę projekto interneto puslapyje: https://www.nsa.smsm.lt/projektai/vykdomi-projektai/np-ms/.

Projektas Nr. 10-046-P-0001 vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-06-01 „Pirmiausia – mokytojas“, finansuojamas „NextGenerationEU“ lėšomis.